Diy – geboortegeschenk

Pampercreaties zijn in, onlangs zag ik dat je ook in de supermarkt terecht kan voor een pampertaart.

Dit zijn leuke en vooral praktische geschenkjes. Maar waarom kopen als je dit gemakkelijk zelf kan samenstellen?

Enkele voorbeelden op pinterest leverden een eigen creatie op.
Lees verder voor meer informatie.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Benodigdheden:

  • Fleece dekentje
  • Slabbetje
  • Babysokjes
  • Pampers
  • Lintjes
  • Wiebeloogjes

Voor het eerst pampers gaan kopen. Help… zo veel keuze!
Maar goed hier en daar had ik opgevangen dat luiers uit kruidvat kwalitatief zijn.
Je hoeft dus niet per se “Pampers” te kopen. Ik kocht een midpack waar 40 luiers inzitten goed voor baby’s tussen 4 en 9 kg. Dit lijkt me het best aangezien ik er vanuit ga dat kersverse ouders reeds een voorraad “newborn” pampers hebben liggen bij de geboorte van hun kindje.

Verder koos ik een slabbetje en babysokjes in een babywinkel. Fleece dekentjes kun je in verschillende winkels kopen. Uiteraard kun je het dekentje vervangen door andere bruikbare spullen: een slaapzakje,badjasje, handdoek, …

Werkwijze:

  1. Plooi het fleece dekentje op zodat je een lange strook hebt.
  2. Rol de pampers op. Ik rolde ze per 2 op Eventueel kun je er een lintje ronddoen om bij elkaar te houden.
  3. Stapel de pampers op elkaar in het midden van het dekentje.
  4. Zodra het torentje af is kun je het geheel nog eens vastmaken met een lintje.
  5. Verbind de twee uiteinden van het dekentje met elkaar, eventueel een knoop in maken of met een strik vast doen.
  6. Het hoofdje maak je door 1 pamper op te rollen. Bovenaan trek je er 2 sokjes over. Bevestig de oogjes.
    Je kunt eventueel nog een “tutje” voorzien of een mond tekenen.
  7. Slabbetje rondom ventje + deken hangen.
  8. Voorzie handen en voeten met sokjes. De handjes zijn bevestigd met een paperclip aan het slabje. De voetjes zitten in de onderste rij pampers vast.

Gepubliceerd door

Prinsessenboontje

Bijzondere momenten verdienen unieke geschenkjes. Geboorte - Huwelijk - Verjaardag